Právě vyšlo:
Promo zajišťuje reklamní agentura Walter Kirschner.
Můžete mi napsat zprávu na vladimir.merta@gmail.com, ale nezlobte se, prosím, když v záplavě korespondence třeba neodpovím.
Ukázky z alba PODKROVNÍ PÁSKY
Ukázky z alba DOMILOVÁNO
Ukázky z alba NIKDO V ZEMI NIKOHO
Ukázky z alba STRUNY VE VĚTRU
Ukázky z alba VČEREJŠÍ VYDÁNÍ
Album Stará!
si můžete objednat
v internetovém knihkupectví vydavatele
Lékařský kompas
nebo zde v e-shopu.
Album Domilováno
si můžete objednat
v internetovém knihkupectví vydavatele
Lékařský kompas
nebo zde v e-shopu.
Album Nikdo v zemi nikoho
si můžete objednat
v internetovém knihkupectví
Lékařský kompas
nebo zde v e-shopu.
Animace je oživení mrtvé hmoty, vítězství fantazie nad smrtí. Ale animovaný film Valčík s Bašírem končí záběry skutečného utrpení, nesnesitelně neestetickým ječením arabských matek, kráčejících opuštěným táborem, z něhož křesťanské milice vysály život.
Animovaný film transformuje nelíbivou skutečnost v mýtus. Vrací zasutý příběh, plný netušené viny. Zbloudilá kulka způsobí zvrat: z útočníka je lovný králík. Kdo přežil, toho ženou běsní psi, vynucené oběti války lidí. Film se zarývá do podvědomí estetikou komiksu: rockový šanson a chipsy. Umírání v rytmu bouřlivého rocku zasáhne na bolavém místě: chtěli jsme se bavit, odcházíme jako spoluviníci. Cynik Sharon. A jeho chlapci. Příliš staří na smrt, příliš mladí na válku, ztratili paměť jako přisluhovači zla v Osvětimi. Naslouchají hlasům svého svědomí. Hledají katarzi u nebohých, zasutých obětí. „Někdo v Osvětimi házel lidi do pecí, jiný mu držel svíčku.“ Demokracie si musí dovolit luxus ohlédnutí za svými neúspěchy. Totalitní režimy naopak budují falešné mýty, vzývají děti se samopaly v rukou. Oživlé přízraky cizí, dávné války jsou částí evropské židokřesťanské kultury. Až i arabský tvůrce pohlédne stejným způsobem na utrpení svých dětských bojovníků-živých štítů, bude svět o pár tanečních kroků blíž... K Armageddonu? Spasení?
Odpověď je skrytá v mracích: www.sat24.com/.
Vladimíra Merta
Hospodářské noviny, 27. března 2009, s. 12